Constructele imaginatiei vs. amintiri

     Incercand sa construiesc in imaginatie un anumit context atentia mea s-a indreptat brusc catre un moment de aceeasi natura din trecut, adica o situatie deja cunoscuta, traita, existenta in memorie. Concluzia:

     OAMENILOR LE VINE MAI USOR SA-SI AMINTEASCA DECAT SA-SI IMAGINEZE!

…este inca o dovada a faptului ca, in ceea ce intreprindem si chiar si in procesele noastre interne, tindem catre minima rezistenta si incercam sa atingem obiectivul propus cu minimum de efort.

     Corolar: lasand situatia sa evolueze de la sine, oamenii evita sa gandeasca “preferand” sa urmeze “drumurile” (=asocierile) neurale deja existente, date de experienta individuala.

     Daca asa stau lucrurile, atunci este mult mai usor ca - in comunicarea interpersonala si in cea de marketing/PR/advertising – sa obtinem efectul dorit prin facilitarea accesarii de catre individ a trairii vizate, din amintirile lui, decat prin constructia ei cu ajutorul proceselor imaginative. In plus, e clar ca a gandi presupune eforturi constiente in acest sens.

Leave a Reply