Ce mi-a placut la managerul meu!

    10 zile. Efortul pentru realizarea proiectului www.OraPamantului.ro s-a intins pe o perioada de numai 10 zile, in conditiile in care au mai existat si alte indatoriri. Desi informatia cu privire la initiativa Earth Hour 2008 – si implicit decizia de a demara proiectul Ora Pamantului in Romania – au (sur)venit relativ tarziu, am reusit sa terminam oarecum in timp util. Cand spun asta ma refer la faptul ca, in doar doua-trei ore, site-ul a inregistrat 31 de voturi la intrebarea “Vei participa la actiune?” ceea ce inseamna cel putin 31 de vizitatori, fara ca noi sa anuntam vreun cunoscut (este imbucurator si faptul ca toate raspunsurile au fost “Da!” ceea ce poate fi relevant si ca feedback pentru ce am reusit sa punem pe site si pentru forma pe care am reusit sa o dam).
De departe, sunt doua lucruri care merita apreciate in mod deosebit la managerul Reinvent Consulting (adica al meu :) !).
Acestea sunt urmatoarele:

  • a inteles – si asta chiar pe baza unor informatii minime pe care le aflase printr-un e-mail sau mesaj offline – importanta unui asemenea demers si a simtit nevoia de a se alatura campaniei mondiale Earth Hour. Aceste aspecte ma fac sa cred ca responsabilitatea sociala in Romania are toate sansele sa devina parte importanta din filosofia de afaceri nu numai a companiilor mari ci si a companiilor mici. Chiar si cu resurse mici, asemenea demersuri precum si campaniile de responsabilitate sociala corporativa pot avea valoare adaugata mare datorata – in primul rand – utilitatii din punct de vedere social a actiunilor respective.

 

  • a dat unda verde dezvoltarii proiectului pe care l-am propus. In plus, ne-a oferit cea mai mare autonomie posibila incat eu si cu Laurentiu nu a trebuit sa aratam proiectul decat la sfarsit, atunci cand l-am terminat. Ma intreb… in cate companii s-ar fi intamplat acest lucru? Dar oare in cate companii mici s-ar fi intamplat acest lucru?

    Este evident ca, peste tot in lume si indiferent de domeniu, vor avea succes acele companii care incurajeaza initiativa individuala si permit angajatilor si colaboratorilor sa experimenteze idei noi.

    Care sunt castigurile in cazul nostru?

    Pe langa castigurile de imagine, implinirea pe care o resimte orice persoana care a mai realizat un proiect important, coeziune de echipa, experienta acumulata si cateva idei noi – seminte pentru proiecte viitoare. Iata cum proiecte sau activitati neplanificate, aparute datorita flexibilitatii manageriale, valorifica si genereaza in acelasi timp oportunitati neasteptate din care apar (chiar si cu pasi mici) mutatii treptate si schimbari strategice. Este un mecanism care face (sau care permite ca) organizatia sa evolueze.

Leave a Reply